Interview met Michelle Feeney, oprichter van Floral Street

In de vier jaar sinds het in 2017 werd opgericht door Michelle Feeney, heeft Floral Street een aantal prijzen gewonnen, waaronder The Fragrance Foundation Retailer of the Year 2019.

Dit bericht kan affiliate links bevatten, wat betekent dat we een kleine commissie verdienen op aankopen via de links (zonder extra kosten voor u). Dit verandert onze mening niet, maar helpt wel om de site te ondersteunen. Bedankt!

Hoewel het bedrijf een kleine speler is in het schema van dingen, heeft het een grote impact gemaakt met zijn levendige, zeer Britse benadering van veganistische, wreedheidsvrije en duurzaam geproduceerde geuren.

“We hebben bewezen dat je fijne geuren, mooie verpakkingen en langdurige geuren allemaal op een weloverwogen manier kunt laten creëren,” zegt Feeney.

Ze praat met Everfumed over de toekomst van beauty, greenwashing en hun nieuwste samenwerking met het Van Gogh Museum.

Michelle_Feeney_Floral_Street

Interview met Michelle Feeney – De oprichter van Floral Street

Je lanceerde Floral Street in 2017. Welke veranderingen pikte je op in de markt die aangaven dat je ergens mee bezig was?

Ik heb het voorrecht gehad om te genieten van een geweldige carrière in mode en schoonheid, het creëren en vestigen van wereldwijde merken, waaronder Crème de La Mer en St Tropez.

Fernweh Editions Fern &Bloemblaadjes Kaars

Ik ben beschreven als een “cult brander”, omdat ik in staat ben geweest om te helpen bij het opbouwen van een cultmerkstatus of elementen te gebruiken om op nieuwe manieren contact te maken met een publiek.

Ik heb zeven ongelooflijke jaren doorgebracht op MAC Cosmetics in NYC, waarbij ik wereldwijd het modebereik heb opgezet, het verhaal van het MAC AIDS Fund heb versneld en een sleutelrol heb gespeeld bij de lancering in meer dan 40 landen. Het was een wervelwind!

Op 51-jarige leeftijd besloot ik echter een tussenjaar te nemen. Ik had het idee voor mijn eigen merk, maar wilde een time-out om te beslissen hoe ik het zou doen en of de wereld inderdaad nog meer product nodig had.

Ik realiseerde me dat de geurindustrie niet op dezelfde manier was geëvolueerd als andere schoonheidscategorieën en zag een gat in de markt voor een duurzaam, modern merk dat fijne geur biedt tegen een betaalbare prijs.

Ik besloot in november 2017 terug te keren naar schoonheid en lanceerde mijn onafhankelijke, “schone” merk, toegankelijk voor iedereen. Vanaf het allereerste begin wilde ik van Floral Street een baken voor verandering maken. Ik wilde dat het betekenis en kernwaarden van milieuoverwegingen zou hebben.

Ik wilde de industrie stimuleren om actie te ondernemen, omdat consumenten dit nu eisen. We hebben bewezen dat je fijne geuren, mooie verpakkingen en langdurige geuren allemaal op een weloverwogen manier kunt laten creëren.

Lees ook:   Estée Lauder Pure Color Envy Matte Sculpting Lipstick

Waarom zijn veganistische geuren zo belangrijk voor je en hoe definieer je ze?

Als mij wordt gevraagd “waarom heb je veganistische geuren geproduceerd”, is mijn antwoord “dit is de toekomst van schoonheid.” Dit is geen trend, het is een absolute. Het gaat om het vinden van de beste manier om fantastische producten te maken en tegelijkertijd de impact op onze planeet te verminderen.

Ik ben er trots op dat we een internationale accreditatie hebben gekregen van Peta (People for the Ethical Treatment of Animals) voor het zijn van een veganistisch en wreedheidsvrij merk.

Dit betekent dat we geen dierlijke materialen gebruiken en dat er geen dieren zijn geschaad bij het maken van onze parfums. Het controleert of we geen dierproeven uitvoeren of laten uitvoeren op ingrediënten of formuleringen of eindproducten.

Bloemenstraat

Beperkt het de creatieve mogelijkheden van je parfumeur Jérôme Epinette op een of andere manier?

Nee, helemaal niet. Jerome is een meesterparfumeur bij Robertet en we hebben ervoor gekozen om met hen samen te werken omdat ze een wereldleider zijn in duurzame grondstoffen.

Hij heeft zo’n groot aantal natuurlijke ingrediënten om uit te kiezen, plus de ongelooflijke fantasienoten en synthetische akkoorden die in het laboratorium worden gemaakt. Dit alles zorgt voor de modernste geuren die goed voor je zijn en goed voor de planeet.

Zijn veganistische geuren hetzelfde als natuurlijke geuren?

Natuurlijke ingrediënten zijn veganistisch of niet. Heel vaak wordt het woord “natuurlijk” misbruikt en sommige ingrediënten in geuren die als natuurlijk worden beschouwd, kunnen allergeen zijn.

We hebben percentages natuurlijke materialen in onze veganistische Floral Street-parfums, maar er zijn ook natuuridentieke ingrediënten die geur even goed serveren. Als duurzaam merk gebruiken we ook veganistisch gecertificeerde oliën in onze nieuwe geparfumeerde thuisproducten.

Hoe kunnen consumenten zien of een merk echt veganistisch is? Er moeten veel merken zijn die beweren veganistisch te zijn …

Als individuen moeten consumenten zich verdiepen in het product of het bedrijf to ervoor te zorgen dat ze de juiste accreditatie hebben en een back-up kunnen maken van wat ze zeggen. Sommige merken misleiden de consument door bepaalde woorden of zinnen te gebruiken, maar als een verantwoordelijk bedrijf zijn we transparant en open over onze praktijken en certificeringen.

Fernweh Editions Kaarsen

We informeren de consument en gebruiken het wereldwijd erkende Peta bunny-logo omdat we willen dat ze weten wat ze kopen. Dit maakt het duidelijk voor onze klanten en begeleidt hen om betere ethische keuzes en aankopen te maken.

FloralStreet_BlackLotus_50ml_4_540x

Je bent ook een duurzaam, milieuvriendelijk merk. Hoe zorg je ervoor dat dat geen greenwashing is, van je covent garden, Londen, winkel tot verpakking?

Duurzaam zijn is een reis en we staan elke dag voor nieuwe uitdagingen. Het is niet alleen de geur die betrokken is bij ethisch zijn, we houden rekening met de hele levenscyclus en elk element dat in onze eindproducten zit.

Lees ook:   Ariana Grande Cloud Eau de Parfum

Van de grondstoffen en hoe ze worden verwerkt, de recyclebare verpakking en de verantwoorde productiemethoden en supply chain. Van bron tot geur, we willen dat consumenten weten waar we vandaan komen.

We passen de 5 R’s toe op elk aspect van ons bedrijf – heroverwegen, verminderen, hergebruiken, hergebruiken, recyclen.

We verminderen het gebruik door een hoge olieconcentratie van 20% in onze geuren te hebben. Onze glazen kaars- en diffuservaten kunnen worden hergebruikt en we bieden een parfumvulservice in onze winkel in Covent Garden, Londen.

Onze bekroonde, biologisch afbreekbare pulpgeurdoos kan worden hergebruikt om aandenkens op te slaan of zaden of kruiden in te laten groeien en omdat het composteerbaar is als het op de stortplaats terechtkomt, laat het geen sporen achter op het milieu.

Al onze verpakkingen zijn op grote schaal recyclebaar en ons karton is FSC-gecertificeerd en afkomstig uit verantwoord beheerde bossen. We koolstofbalans via de World Land Trust en ons 2020-certificaat bevestigde dat we hebben geholpen om meer dan 6 500 m² ernstig bedreigd tropisch regenwoud te beschermen.

We werken ook samen met degenen die onze ethos en principes delen, waaronder wereldwijde retailers die duurzame manieren om te winkelen leiden en verdedigen.

Floral Street draait helemaal om “powered by flowers” en van al je releases tot nu toe, breng je een frisse nieuwe draai aan dit genre. Is er een persoonlijke reden voor je bloemenfocus?

Elke keer als ik naar een bloem kijk, krijg ik een glimlach. Ze zijn vrolijk, kosten niet veel om te groeien of te bewonderen en zijn de universele taal van schoonheid. Onze duurzame geurcreaties zijn een moderne manier om de schoonheid van bloemen te ervaren.

Fernweh Editions Kaarsen

Ons vlaggenschip bevindt zich ook in het hart van Covent Garden, Londen, waar de oorspronkelijke Victoriaanse bloemenmarkt zich bevond, dus deze bloemeninspiratie stroomt door onze winkel en ons merk.

Ik las op de website dat Floral Street tegen het gebruik van seksualiteit is om haar producten te verkopen. Vertel ons daar meer over.

Na drie decennia van schoonheidsreclame te hebben meegemaakt en zelf een tienerdochter te hebben gehad, heb ik gewoon het gevoel dat het gebruik van seks om te verkopen lui en verouderd is.

Lees ook:   Katy Perry Killer Queen Eau de Parfum

We gebruiken het woord “seks” of “sexy” nergens in het merk Floral Street. We hebben motiverende en krachtige woorden opgesteld om onze geuren en individuele stemmingen te beschrijven.

Wij zijn een inclusief merk en inspireren onze klanten om een parfum te kiezen op basis van de manier waarop ze zich voelen. We hebben het gesprek rond geur veranderd en bieden een ervaring waarbij mensen zich identificeren met ‘wie ze vandaag zullen zijn’. Ik geloof dat onze klanten hun eigen “beroemdheid” in het centrum van hun leven moeten zijn.

Wat biedt de toekomst voor Floral Street?

Mijn visie is dat Floral Street een “clean” lifestyle merk wordt. Ik ben ervan overtuigd dat door het goede voorbeeld te geven, je anderen in staat stelt en hoe succesvoller je bedrijf, hoe meer verandering je kunt beïnvloeden. Ik wil consumenten de kans geven om zich goed te voelen en betere keuzes te maken die duurzame schoonheid in hun dagelijks leven brengen.

We hebben zojuist onze ethische en veganistische collecties kaarsen en diffusers gelanceerd, die onze eco-referenties en vreugdevolle benadering in huis hebben gehaald.

Toen we ze aan het ontwikkelen waren, realiseerde ik me dat wat we er niet in stoppen net zo belangrijk is als wat we er wel in stoppen, dus we hebben alle schadelijke elementen eruit gehaald. Hierdoor kan de duurzame fijne geur doorschijnen, zodat je kunt ‘bloeien waar je ook bent’.

Het gebruik van geur in verschillende ruimtes kan ervoor zorgen dat je je goed en beter voelt over het leven. Het gaat om zelfzorg en het creëren van de juiste ‘stemming’, die weerspiegelt hoe je je wilt voelen.

Partnerschappen zijn ook belangrijk als je een klein merk bent. Door contact te maken met anderen en deel uit te maken van grotere bewegingen of samenwerkingen, je kunt je verhaal op nieuwe en andere manieren vertellen.

Als onafhankelijk, Brits merk was ik vereerd toen we onlangs werden gekozen als eerste geurpartner van het internationaal gerenommeerde Van Gogh Museum in Amsterdam.

Deze vierjarige samenwerking stelt ons in staat om wereldwijd in contact te komen met een divers publiek in waardering voor beeldende kunst en fijne geur. Onze eerste lancering is Sunflower Pop, geïnspireerd door Van Gogh’s beroemde meesterwerk Zonnebloemen en zijn citaat “Als je echt van de natuur houdt, vind je overal schoonheid.”

Pin op Pinterest