Interview met Thibaud Crivelli, oprichter van Maison Crivelli

Het is intrigerend om te zien dat buzz (in tegenstelling tot hype) zich ontwikkelt rond een parfummerk. En dat is er genoeg als het gaat om Maison Crivelli. Opgericht in 2018 door Thibaud Crivelli, richt het in Parijs gevestigde nichebedrijf zich op geuren geïnspireerd op zijn ervaringen.

Dit bericht kan affiliate links bevatten, wat betekent dat we een kleine commissie verdienen op aankopen via de links (zonder extra kosten voor u). Dit verandert onze mening niet, maar helpt wel om de site te ondersteunen. Bedankt!

Toen Thibaud Crivelli in 2006 naar China verhuisde en in verschillende Aziatische landen woonde, werd hij blootgesteld aan grondstofplantages. Dit heeft de ondernemer/ontdekkingsreiziger unieke inzichten gegeven in de parfumerie.

Voordat ik hem de onderstaande vragen mailde om te beantwoorden, had ik een intro Zoom-chat met Thibaud Crivelli. Hij kwam over als benaderbaar, welbespraakt en gepassioneerd over zijn bedrijf en parfum in het algemeen.

Parfum is een levende ervaring en verandert met de tijd en verschillende huidtypes. Maar meer dan dit, onze perceptie van parfum zal ook veranderen, afhankelijk van de omgeving waarin we ons bevinden. Alle zintuiglijke elementen zijn met elkaar verbonden en creëren een unieke parfumervaring.

Parfum is altijd persoonlijk, maar soms kan het moeilijk uit te leggen zijn. Het was dus belangrijk voor mij om mensen te begeleiden naar een dieper, intiemer en beter begrip van parfum. De focus ligt niet op mezelf, maar op wat andere mensen zullen voelen.

Fernweh Editions Fern &Bloemblaadjes Kaars

Elk parfum is geïnspireerd op verrassende ontdekkingservaringen die ik heb meegemaakt. Ik koos er echter voor om niet te onthullen waar ik was om andere mensen in staat te stellen contact te maken met parfum en hun eigen leven te leven. persoonlijk reis.

Bovendien gaat het mij niet om waar ik ben of waar ik naartoe ga, maar om hoe ik elk moment leef. De ervaring is veel belangrijker dan de locatie.

Wanneer wist je dat je je eigen parfumhuis wilde lanceren?

Dit is altijd een kinderdroom geweest. Ik begon me op jonge leeftijd te verbinden met parfumingrediënten.

Thibaud Crivelli

Ik ben ook opgegroeid in een familie van ondernemers, omdat mijn vader apotheker is en zijn eigen cosmeticalijn heeft gemaakt.

En hoe heb je het aangepakt?

Ik ben zelf begonnen en ben daarna geleidelijk aan samenwerkingen aangegaan met verschillende partners (parfumeurs, leveranciers, distributeurs, enz.).

Voor elke ondernemende onderneming is het belangrijkste aspect om volledig bewust te zijn van wat we zelf kunnen doen en wat we niet kunnen doen. Voor deze laatste is het van vitaal belang om samen te werken met partners die we vertrouwen en die onze verwachtingen en missie begrijpen.

Lees ook:   Rituals The Ritual Of Jing Hand Masker

Hebben parfums je altijd al aangesproken?

Ik heb altijd een sterke band gehad met parfumingrediënten, vooral dankzij een connectie met de natuur in alle seizoenen.

Mijn begrip van parfum werd nauwkeuriger toen ik in Azië woonde, omdat ik de kans kreeg om plantages en markten te bezoeken.

De laatste stap van mijn persoonlijke geurreis is geweest om meer het aspect van creatie te ontdekken.

Jullie brede reizen hebben jullie blootgesteld aan de wondere wereld van grondstoffen. Waarom zijn ze zo belangrijk voor je?

Grondstoffen zijn een fundamenteel onderdeel van de parfumerie – ze vormen de basis om mee te werken. Een diep begrip van grondstoffen is niet essentieel om van een geur te genieten.

Het begrijpen van grondstoffen is echter essentieel als het gaat om het rechtstreeks maken van en werken met parfumeurs.

Het verkennen van gebieden waar grondstoffen worden bijgesneden, heeft me geholpen om ze op een betere en meer zintuiglijke manier te ontdekken – niet alleen op een technische manier.

Je omschrijft je geuren als “langzame parfums”. Wat bedoelt u met die zin?

Tijd nemen is een belangrijk aspect van het creëren en ontdekken van parfums.

We nemen de nodige tijd om de meest verrassende ervaringen van parfumontdekking te onthouden, de beste parfumeurs te vinden, de geur te creëren, de beste grondstoffen te vinden (die soms zelfs met de hand worden geplukt om de beste kwaliteit te behouden).

Fernweh Editions Kaarsen

Uiteindelijk nodigen we ook iedereen uit om wat meer tijd te nemen dan normaal om parfum op een meer kwalitatieve manier te ontdekken.

Wat is je grootste uitdaging geweest sinds de lancering in 2018?

Het vergroten van de naamsbekendheid, want er zijn elk jaar veel nieuwe lanceringen.

Je beheert de IG-pagina van het merk en hebt persoonlijk gereageerd op mijn eerste contact daar. Is dat een bewuste keuze? Hoe groot is je team?

We hebben een team van zes mensen, maar het is voor mij belangrijk om direct contact te hebben met klanten en de teams in de winkels. Ik neem graag de tijd om met iedereen in contact te blijven.

Ik ben dol op alle Maison Crivelli-geuren die ik tot nu toe heb geprobeerd. Papyrus Moléculaire is bijzonder onderscheidend. Waarom heb je Leslie Girard gekozen om het te maken?

Leslie begreep onze opdracht onmiddellijk en ze is zeer bedreven in het creëren van houtachtige noten met langdurige duurzaamheid en sillage.

Bovendien is ze een mooi persoon en de verbinding is altijd ongelooflijk geweest.

Hoe doe je opdracht aan de parfumeurs die je kiest om mee te werken?

Ik vertel over de ervaringen die ik heb meegemaakt en stuur een moodboard dat bestaat uit foto’s, video’s, geluiden, kleuren en texturen.

Lees ook:   Mercedes Benz Woman in Red Eau de Parfum
Thibaud Crivelli Interview - Maison Crivelli Santal Volcanique EDP

Het doel is om alle zintuiglijke elementen van dat moment te vertalen en in te kapselen in een parfum.

Wat zou je als zelfverklaard perfectionist willen verbeteren aan Maison Crivelli?

We doen altijd ons best om te werken aan de originaliteit en de balans van de parfums. Het moeilijkste aspect is om het moment te bereiken waarop de parfumeur en ik allebei weten dat we de creatie hebben afgerond.

Je lanceerde een nieuwe geur in februari 2021. Wat kun je ons erover vertellen?

Osmanthe Kōdoshān is geïnspireerd op een ontdekking van osmanthusbloemen op de hellingen van een mystieke berg gehuld in mist.

Fernweh Editions Kaarsen

Mijn bedoeling was om geuren voor te stellen met dezelfde creatieve richting als onze eerste parfums, maar met meer intensiteit, slepende sillage, ingrediënten van topkwaliteit en ook in samenwerking met de beste parfumeurs.

In lijn met de EDP-collectie is elke geur geïnspireerd op een moment dat ik heb meegemaakt toen ik met veel verbazing een parfumingrediënt tegenkwam.

Voor Hibiscus Mahajád was de inspiratie een proeverij van hibiscusthee op een edelsteenmarkt.

En hoe interpreteerde parfumeur Quentin Bisch jouw visie?

Ons belangrijkste idee was om een flamboyante geur te creëren. We gebruikten een zeer hoge kwaliteit roos absoluut en verlichtten het met munt en cassis.

Daarnaast hebben we een vleugje kaneel toegevoegd voor een licht poederig en warm facet en het akkoord verlengd met vanille absolute, leer en musks.

Ik ben vereerd met de geweldige feedback die we tot nu toe over deze creatie hebben ontvangen. Mensen die het parfum dragen krijgen zoveel complimenten en het werd in een paar weken tijd een hit.

Wat is de grootste verandering die je hebt gezien in de geurmarkt sinds de lancering in 2018?

Ik volg de markt niet echt actief, omdat het de manier waarop ik creëer zou oriënteren. Maar het is waar dat er trends zijn in de parfumindustrie. Een paar jaar geleden waren ze op oud en musks.

Hoewel die noten pilaren blijven in elk portfolio, gaan sommige parfumliefhebbers ervan weg omdat ze op zoek zijn naar originele handtekeningen. De laatste tijd zag ik een trend op vanille, likeurige fruitige tonen of aromatische tonen (lavendel bijvoorbeeld).

Bij Maison Crivelli volgen we niet echt markttrends – ik ben bijvoorbeeld net begonnen met het briefen van een parfumeur over oud-parfums en het merk werd al bijna drie jaar geleden gelanceerd. Zo’n ontwikkeling gebeurt op het juiste moment, met de juiste persoon.

Wat kunnen we in van Maison Crivelli verwachten?

We lanceren twee nieuwe internationale parfumextracten op patchouli en amber, evenals een exclusieve geur in samenwerking met Ingredients store in Praag, Tsjechië.

Patchouli Magnetik, dat eind januari werd gelanceerd, laat zich inspireren door een motorrit door patchouli-velden tijdens een tropische storm.

Lees ook:   Jil Sander Pop Coral Eau de Toilette

Het ziet een contrast tussen de aardse en houtachtige facetten van patchouli, een lichtgevende noot van gardenia en een zacht romig en warmer duo van gardenia en vanille. Het is een elektrische geur die tussen aarde en lucht ligt!

4 redenen waarom we van Maison Crivelli houden

Deze releases vangen de aantrekkingskracht van het merk perfect.

Maison Crivelli Santal Volcanique EDP

Maison Crivelli Santal Volcanique EDP

Je zou verwachten dat een geur geïnspireerd door “de ervaring van de geur van verschroeid sandelhout op de hellingen van een uitbarstende vulkaan” ongewoon en intrigerend is.

En dat is precies wat het debuut van het merk in 2018 en de huidige bestseller gemaakt door Richard Ibanez leverens in overvloed.

Warme kruidigheid (gember en kardemom) vermengt zich met een rijke, compromisloze en bijna verbrande kijk op sandelhout dat zacht wordt met koffie absoluut en muskus als het zich sensueel op de huid ontwikkelt.


Maison Crivelli Papyrus Moleculaire EDP

Maison Crivelli Papyrus Moleculaire EDP

Papyrus is een verrassend veel voorkomende noot in de parfumerie, maar er is niets gebruikelijks aan de behandeling ervan in deze release van 2020.

Leslie Girard vertaalt met succes inspiratie – “het ontdekken van papyruswortelpoeder met een groep getatoeëerde vrouwen die cigarillo’s roken” – naar een levendige realiteit.

Verse kruidigheid (koriander en elemi) maakt plaats voor aaibare tabak terwijl de kopnoot tot in de perfectie is gepoederd en geleerd.


Maison Crivelli Absinthe Boreale EDP

Maison Crivelli Absinthe Boreale EDP

De reputatie van Absint gaat eraan vooraf, maar er is geen gevaar om te hallucineren onder invloed van deze vriendelijke 2019-release gemaakt door Nathalie Feisthauer.

Er is geen gebrek aan artemisia (alsem), het kruid dat wordt gebruikt om smaak en aroma te geven aan de beruchte geest, maar het is verzacht met een schone mix van lavendel, munt, citroen, balsemspar en muskus.

Een prachtig koele compositie die zijn kruiden- en aromatische aspecten behendig in evenwicht brengt.


Maison Crivelli Citrus Batikanga EDP

Maison Crivelli Citrus Batikanga EDP

Thibaud Crivelli werkt altijd met parfumeurs die hij bewondert. De samenwerking met Bertrand Duchaufour (maker van klassiekers als Amouage Jubilation XXV, Comme des Garçons Series 3 Wierook: Avignon en L’Artisan Parfumeur Timbuktu) aan Maison Crivelli Citrus Batikanga was een geïnspireerde keuze.

Geïnspireerd door de ervaring van het drinken van een citruscocktail in een kleurrijke tropische markt, begint deze 2019 EDP met de zure citrustonen van bergamot en bigarade sinaasappel.

Die verfrissende vibe gaat al snel over in zwoele warmte in de vorm van chili die zich vermengt met tonen van mirre (de kruidige eigenschappen tot het uiterste gedreven) en aardse vetiver.

Het is heerlijk suggestief spul!


Maison Crivelli geuren zijn verkrijgbaar in de Verenigde Staten bij Lucky Scent, The Scent Bar, Twisted Lily, ZGO parfumerie en de Scent Room.