Lancome La Vie Est Belle: eerlijke beoordeling

La Vie Est Belle uit het Lancome-huis, uitgebracht in 2012, is een bestseller sinds het werd gelanceerd met een tijdloze marketingcampagne onder leiding van de actrice Julia Roberts.

Dit bericht kan affiliate links bevatten, wat betekent dat we een kleine commissie verdienen op aankopen via de links (zonder extra kosten voor u). Dit verandert onze mening niet, maar helpt wel om de site te ondersteunen. Bedankt!

De inspiratie en productie

Het idee en de inspiratie achter de geur was om een tijdloze, klassieke geur te creëren die vrouwen zou aanspreken vanwege de eenvoud en het draaggemak gedurende dag en nacht.

La Vie Est Belle Parfum

Het productieproces was niet snel, omdat de vaardigheden van drie parfumeurs werden gecombineerd om te werken aan een geur die fruitig en bloemig is met een gevoel van Oosters mysterie tot zijn eindnoten.

De geurnoten van La Vie Est Belle

Topnoten

De constructie van Lancome’s La Vie Est Belle is gebaseerd op een reeks eenvoudige, zoete topnoten die een fris, duidelijk uitgangspunt bieden voor deze bloemige geur.

drie-peren-op-doek-2987077

De bovenste twee noten van de geur zijn peer en zwarte bes, die voor het eerst worden opgemerkt wanneer de geur de eerste paar minuten wordt gespoten.

Fernweh Editions Fern &Bloemblaadjes Kaars

De fruitige topnoten van de geur zorgen voor een zoete start van de geur met de perengeur die over het begin van de geur drijft, gevolgd door een golf van zwarte bessengeur.

Middennoten

Na het ontstaan van de topnoten komt de middelste betaler van deze moeiteloos zoete en fruitige geur een paar minuten na de eerste toepassing door.

Lees ook:   Yves Saint Laurent Black Opium Eau de Parfum

Deze laag is waar de bloemige aard van de geur tot leven komt en naar voren komt. In de middelste laag van La Vie Est Belle is het punt waarop de combinatie van fruitig en bloemig in zijn belangrijkste vorm samenkomt met het gebruik van oranjebloesem als een belangrijk ingrediënt.

De oranjebloesem maakt langzaam plaats voor andere bloemige geuren, waaronder hints van jasmijn en iris die naar de bovenkant van de geur in de middelste laag duwen.

iris

Belangrijkste opmerking

Voor veel experts is het gebruik van iris het belangrijkste ingrediënt in La Vie Est Belle, omdat dit de brug vormt tussen de bovenste, middelste en basislagen.

Basisnoten

Ten slotte komt de basislaag van deze geur van Lancome naar voren met meer lagen zoetheid met praline in deze laag voor een langdurig niveau van zoete geur.

De zoetheid die door elke laag van deze geur loopt, gaat verder in de basislaag met vanille die bijdraagt aan de klassieke zoete stijl van deze tijdloze geur die vakkundig is gecreëerd om de klassieke aard van het merk te weerspiegelen.

In de basislaag van deze geur zijn de laatste geuren die tevoorschijn komen die welke een beetje Oosters mysterie aan de geur toevoegen. De laatste geuren die tevoorschijn komen zijn tonkaboon en patchouli omdat ze hun geur gedurende de dag behouden.

De Parfumeurs

Lancome’s La Vie Est Belle is gemaakt als een teaminspanning met drie deskundige parfumeurs die samenwerken om deze prachtige geur te creëren die veel tijdloze geuren samenbrengt.

Onder degenen die werkten aan de meer dan 5.000 pogingen om La Vie Est Belle te creëren, was Olivier Polge, die nu het hoofd is van parfumcreatie bij het legendarische Chanel.

Lees ook:   Ariana Grande Moonlight Review: een zoete en verleidelijke geur

Voordat hij naar Chanel verhuisde, werkte Polge met de International Flavors and Fragrances-groep, waar hij geuren ontwikkelde voor Lancome, Dior en Paco Rabanne. Ervaren parfumeur Dominique Ropion hielp ook bij de ontwikkeling van de geur om toe te voegen aan zijn eigen indrukwekkende lijst van klanten, waaronder Dior en Givenchy.

De prestaties van La Vie Est Belle

De toekenning van de naam Master Perfumer is iets dat alleen is voorbehouden aan de beste geurontwikkelaars, van wie Anne Flipo er een is. Anne Flipo is een consistente samenwerking met Dominique Ropion en heeft samengewerkt met Burberry, Chloe en Jimmy Choo om hoogwaardige, best verkopende geuren te ontwikkelen.

Levensduur

Lancome La Vie Est Belle is een langdurige geur die zijn stempel kan drukken gedurende een dag en avond zonder de noodzaak van consistente herhaling.

De geur duurt meer dan acht uur en is gemaakt voor vrouwen en is een geur die geschikt is voor dagelijks gebruik op kantoor of voor lunchbijeenkomsten. Niet alleen staat deze indrukwekkende geur bekend om zijn gemakkelijke geur overdag, maar het heeft ook genoeg complexiteit en bloemige geuren om zijn formule tot eenllow het om een hit te zijn op meer formele, avondevenementen.

Fernweh Editions Kaarsen

Door de grens van dag naar nacht over te steken, wordt deze geur een populaire optie voor elk moment van de dag of nacht.

Wat zit er achter de marketing?

De marketingcampagne voor de lancering van Lancome’s La Vie Est Belle was een van de meest populaire en wordt geleid door de actrice Julia Roberts sinds de lancering van de geur in de herfst van 2012.

Lees ook:   NARS Voyageur Oogschaduw palette

Het indrukwekkende karakter van de marketingcampagne werd geholpen door de opname van de gerespecteerde fotograaf en filmregisseur, Tarsem Singh, die sinds de lancering van de geur met het merk werkt.

Niet alleen is de marketingcampagne voor de geur ontwikkeld om de tijdloze aard van de geur en het merk dat het vertegenwoordigt te weerspiegelen. Lancome is trouw gebleven aan het oorspronkelijke ontwerp van de parfumfles die het in 1949 ontwikkelde met zijn zware basis en een grote metalen stop die de spuitapplicator eronder bedekt.

La Vie Est Belle Parfum

De verpakking

Het ontwerp van de fles is ontwikkeld om de klassieke aard van de geur binnenin te weerspiegelen met zijn strakke lijnen en zware basis die de indrukwekkende aard van de geur binnenin laat zien.

De vrouwelijke aspecten van de geur worden ook weerspiegeld in het feit dat de fles een roze kleur geeft aan de vloeistof waarin de gebruiker het gevoel heeft dat ze deel uitmaken van een indrukwekkend merk dat gedurende een lange periode is ontwikkeld.

De La Vie Est Belle-geur perfectioneert de geur, marketing en verpakking van de geur al meer dan drie jaar en is een succes sinds het voor het eerst werd gelanceerd in 2012 en opnieuw werd gelanceerd in 2017.

Pin op Pinterest